شیر پروانه ای EBRO

شیر پروانه ای ابرو از بهترین و مشهورترین نوع های باترفلای ولوهای ضد اسید می باشد. نوع لاگ تایپ این مدل از EBRO با کد T214-A شناخته می شود. این نوع از شیرهای پروانه ای ابرو در صنایع شیمیایی، صنایع نیروگاهی، پتروشیمی، صنایع تولید اسید، اوره، آمونیاک و … پرکاربرد هستند.

شیر پروانه ای ابرو

شیرهای پروانه ای EBRO سالیان سال در صنایع مختلف کشور از جمله تاسیسات، صنایع نفت و گاز، صنایع نیروگاهی، کشتی سازی، آب و فاضلاب و … نصب شده اند. این نوع از شیرآلات به دلیل عملکرد بسیار مناسب و تعمیرات راحتی که دارند بسیار پر مصرف هستند. این نوع از شیرآلات پروانه ای در مدل های مختلفی تولید می شوند که هر یک مشخصات منحصر به فرد خود را دارد.
بسته به اینکه کانکشن شیر پروانه ای ابرو ویفری، لاگ یا فلنجی باشد در یکی از سه گروه زیر قرار می گیرد:
Z011-A : نوع ویفری و از معروف ترین انواع شیرآلات پروانه ای EBRO می باشد.
Z014-A: نوع لاگ تایپ است.
F012-A: شیر پروانه ای از نوع فلنجی می باشد که عمدتاً در صنایع تاسیساتی، آب و فاضلاب و نیروگاهی استفاده می شود.

جنس سیت این سه نوع از شیرآلات پروانه ای می تواند EPDM، NBR، FPM و … باشد در حالیکه جنس دیسک آن ها نیز می تواند فولادی، استنلس استیل و آلومینیوم برنز باشد.

مشخصات شیر پروانه ای ابرو

شیر پروانه ای تفلونی EBRO مدل T214 ( شیر پروانه ای ابرو ) معمولاً از سایز 2 تا 12 اینچ تولید می شوند. نوع کانکشن آن ها هم می تواند بر اساسPN 10/16 (استاندارد EN1092) و هم کلاس 150 (استاندارد ASM) باشد. فلنج فوقانی که دسته یا اکچویتر بر روی آن نصب می شود بر اساس استاندارد EN ISO 5211 ساخته می شود. میزان نشتی در شیرهای تفلونی بسیار حایز اهمیت است زیرا به دلیل خطرناک و سمی بودن سیال های عبوری، ذره ای نشتی بیش از حد مجاز باعث بروز آسیب های جدی می شود. استاندارد EN 12266 برای چک کردن نشتی می باشد.
دمای قابل تحمل شیر پروانه ای تفلونی تا 200 درجه سانتیگراد می باشد.

در شکل و جدول زیر مشخصات ابعادی شیر پروانه ای تفلونی مارک EBRO مدل T214 برای سایزهای مختلف نشان داده شده است.

شکل شماتیک باترفلای ولو تفلونی مارک EBRO ARMATUREN

اطلاعات باترفلای ولو تفلونی مارک EBRO ARMATUREN

حنس بدنه

بدنه شیرهای تفلونی EBRO (شیر پروانه ای ابرو) از EN-JS1025 یا A395 ساخته می شود. جنس سیت آنها عموماً از تفلون (PTFE) می باشد. دیسک آن ها می تواند به صورت تمام تفلونی یا دیسک استنلس استیل با روکش PTFE باشد. در حالتی که دیسک به صورت استنلس استیل باشد متریال استنلس استیل از استیل DUPLEX با کد 1.4469 انتخاب می شود.

مزایای شیر پروانه ای ابرو

از مزایای شیر پروانه تفلونی ابرو مدل T214-A، می توان به ضخامت مناسب لایه تفلون اشاره کرد. بدنه این نوع از شیرآلات به صورت 2 تیکه می باشد و به راحتی قابل بازشدن است. نیاز به تعمیرات و نگه داری ندارند و همچنین در هرموقعیتی درون خطوط قابل نصب هستند.

کاربرد

این نوع از شیرآلات پروانه ای می توانند به صورت دستگیره ای، گیربکسی، همراه با موتور و یا اکچویتر پنوماتیک مورد استفاده قرار بگیرند. نیروی گشتاوری بسیار پایین مورد نیاز شیرآلات پروانه ای EBRO امکان استفاده از اکچویتر پنوماتیک کوچکتر را می دهد که منجر به کاهش هزینه و سایز می شود. آن ها می توانند به صورت ON/OFF برای قطع و وصل جریان به کار رفته و هم می توانند به صورت کنترلی و تدریجی استفاده شوند.

یکی از پرکاربردترین نوع از شیرآلات پروانه ای، شیرهای پروانه ای دیسک تفلونی یا PTFE Butterfly valve می باشند که در برابر سیال های خورنده و اسیدی بسیار مقاوم می باشند. مدل T211-A از برند EBRO شیر پروانه ای با دیسک و سیت PTFE می باشد که در مقابل خورنده ترین اسید و بازها مقاوم می باشد. کاربرد شیر پروانه ای تفلونی (PTFE) در صنایع نیروگاهی، پتروشیمی، صنایع غذایی، صنایع تولید اسید، انتقال مواد سمی و خطرناک و … است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *