چک ولو ضد اسید برند RICHTER

بال چک ولو تفلونی (PFA lined Ball check valve) از برند RICHTER به منظور جلوگیری از بازگشت جریال سیال ها در خطوط شیمیایی استفاده می شود. در خطوط پایپینگی که شیرآلات استنلس استیل دچار پدیده خوردگی می شوند، استفاده از چک ولو ضد اسید PFA از برند RICHTER از نظر شرایط عملکردی و شرایط اقتصادی مناسب ترین گزینه می باشد. سطح داخلی چک ولو ضد اسید توسط لایه خالصی از PFA و یا PTFE لاینینگ شده است به طوری که تمام سطحی از چک ولو که سیال با آن در تماس است (Wetted parts) با روکش PFA پوشیده شده است.

چک ولو ضد اسید برند RICHTER

بال چک ولو RICHTER بر اساس استانداردهای DIN و ANSI طراحی شده و در فشار های کاری PN10/16 و همچنین کلاس کاری 150 ساخته می شود.
بدنه بال چک ولو تفلونی RICHTER از متریال EN-JS 1049 ساخته می شود. ابعاد face to face برای چک ولوهای PN بر اساس DIN EN 588-1 و برای شیرهای کلاس 150 بر اساس ASME B16.5 طراحی شده است. همچنین سوراخکاری فلنج چک ولوهای PN 10/16 بر اساس استاندارد DIN EN 1092-2 می باشد.

انواع

چک ولوهای ضد اسید از برند RICHTER دارای تایپ های مختلفی می باشند که از جمله آن ها می توان به تایپ CV، CVV، BC، BCV ، RV، GR و… اشاره کرد. تفاوت این تایپ ها در نحوه نصب (افقی یا عمودی)، دارا بودن شیشه دید بر روی بدنه (Sight Glass)، دما و فشار کاری، استاندارد طراحی و سوراخ های فلنج ها (ISO-DIN) و … می باشد.

شکل زیر بال چک ولو تفلونی تایپ CV از برند RICHTER را نشان می دهد.

بال چک ولو تفلونی تایپ CV از برند RICHTER

100 و 102: بدنه و فلنج ها که همگی از جنس Ductile Iron و متریال EN-JS 1049 یا همان ASTM A395 می باشند.
200: بال یا مجرابند که از جنس PTFE یا PFA می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *