پلاگ ولو تفلونی

پلاگ ولو یکی از انواع شیرآلات ربع گرد می‌باشد که عضو مسدود کننده درون آن عمدتاً به صورت جسم صلبی به شکل مخروط می‌باشد. بر روی عضو مسدود کننده در این مدل از شیرآلات، گذرگاهی تعبیه شده است که در هنگامیکه شیر باز است سیال از درون آن عبور کرده و با چرخش 90 درجه عضو مسدود کننده، این حفره‌ها به کناره‌ها رفته و شیر بسته می‌شود. پلاگ ولو های تفلونی، دارای لاینینگ هایی از جنس PFA یا PTFE هستند که در برابر از هم گسیختگی و پاره شدن مقاوم بوده و درون بدنه شیر و روی سطح پلاگ قفل شده و سطح درونی پلاگ ولو (PLUG VALVE) را از خوردگی و سایش حفظ می کنند. در شکل زیر می توان نمای برش خورده یک پلاگ ولو تفلونی و ضد اسید را مشاهده کرد.

انواع پلاگ ولو

پلاگ ولوها انوع و اقسام گوناگونی دارند که نوع لاینر دار و ضد اسید آنها جزو دسته بندی پلاگ ولوهای غیر گریس خور یا ( Non-Lubricated Plug valve ) ها هستند که به تعمیر و نگه داری بسیار کمی نیاز دارند. لازم به ذکر است که دمای کاری این نوع از پلاگ ولو های تفلومی به دمای قابل تحمل و ترکیب شیمیایی اجزای مختلف به کار رفته در آن ها بستگی دارد.
پلاگ ولوهای داخل تفلون یا پلاگ ولو لاینر دار برای سیال هایی همچون سولفور و فلورید هیدروژن به شدت کاربرد دارند.

از معروف ترین برندها با شهرت جهانی در زمینه تولید شیرهایپلاگ تفلونی یا PFA lined plug valve، می توان به نامهایی چون TUFLIN، XOMOX، DURCO، FLOWSERVE، 3Z، RICHTER اشاره کرد.
در شکل و جدول زیر قسمت های مختلف یک پلاگ ولو PFA نمایش داده شده است.

قسمت های مختلف پلاگ ولو PFA

 

قسمت های مختلف پلاگ ولو PFA

جهت اطلاع از موجودی شیرآلات تفلونی ضد اسید تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *